Stockholmsstress i Karlskrona

Alla som känner mig vet att jag är underbetald, men fullkomligt älskar att prova på, inte minst plocka med mig hem nya kläder. Toppar mellan 79 och 45 kronor. Till och med otroliga 30 kr. Det vore dumt att inte passa på när Max ändå hade ett ärende på Teknikmagasinet, bredvid min favoritbutik. Samlade på mig 23 olika toppar och byxor. Det blev tungt och jag fick nästan ångest över att släpa med mig allt i mina klena spaghettiarmar. Överrumplad av alla fantastiska plagg fortsatt jag ändå lasta på obehindrat och bet ihop. Man skulle kunna säga att jag handlar slaviskt på H&M.
 
Klockan var 17.26. De stänger 18 varje vardag. Kvinnan vid provrummen tittade på mig. Något bekymrad, så jag drog på mitt kaffegula leende och hälsade artigt, beredd att fjäska som aldrig förr.
"Jag vore oerhört tacksam om du hänger tillbaks allt det där sen. Då får du prova allt på en gång." Jag pustade ut och bibehöll leendet; "Klart jag gör!"
 
Hänryckt med kläder åt alla håll och kanter, över och under mig, visste jag att jag behövde vara noggrann men snabb på samma gång. Skinnbyxorna var det inget snack om att de skulle tas sist. Om jag skulle hinna.
 
I provrummet bredvid mig pratade två tjejer. Klockan var kvart i och tiden knapp. Jag bedömde det orörda med ögonen och sorterade vad som skulle följa med hem och inte. Jag rusade ut med alla kläder, som utlovat, och letade upp deras platser. Med två minuter tillgodo stod jag i andnöd, dock jäkligt nöjd, framför kassan.
 
Jag är en effektiv shopper. Och ja, jag är kvinna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0