The Cavern Beatles

Fyra år och än idag rullar överraskningarna bara in av min käraste, som igår tog mig till en hyllningskonsert till The Beatles, uppträtt av, det som sägs vara bästa coverbandet, The Cavern Beatles. Om de var bra? Utöver förväntan, och skrämmande lik även vid tal när "Paul" talade till publiken. Den killen spelade med vänster hand, precis som den fantastiska legenden själv.
 
En av sakerna jag gillade mest med konserten är hur de bytte både kläder och frisyrer emellanåt. Från pottfrisyrer och stilrena kostymer till långt hippiehår och färgsprakande ekipering. Och en rökmaskin som fyllde hela arenan.
 
Inför en av låtarna frågade "Paul" hur vi alla mådde. "Greeaaaat!!" utbrast den nostalgiberusade publiken. Jag skämdes, och bandet ifrågasatte säkerligen svenskarnas lojalitet gentemot The Beatles. De måste ha tyckt vi var trögaste publiken genom tiderna. "I my self feel just fine!" Den där frågan ställdes innan låten I Feel Fine, och publiken fattade helt enkelt inte. Nåväl alla kan inte hänga med på noterna.
 
I överlag var gårkvällen i Kalmar en av de mest underhållande på länge. Och helgen har bara börjat. Ikväll vankas kräftskiva. Imorgon party for two med Emma. Skål!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0