Udda hemmafru

Planen idag var att baka i mängder, allt från tårta till små kakor, och ta med till jobbet imorgon. Dock har förkylningen bitit tag i mig och jag orkade knappt göra islatte för en timme sedan. Det blir ingen bakning. Inte idag i alla fall.
 
Igår var jag dock fortfarande pigg och kry, taggad och effektiv med storstädning av hela lägenheten (arbetsskada?), tvätt och hemmagjorda köttfärspiroger. Tog till och med en tur till systembolaget och köpte Max favoritöl. Jag kände mig som årets Hemmafru 2013. Mitt pris kom väl bort i posten.
 
Under tiden jag gjorde degen kom jag på mig själv ta djupare andetag så fort jästens doft spred sig i luften. Såg en dokumentär i USA om folk med konstiga vanor. En kvinna smaskade på kattmat, en annan sniffade maldödande kulor fyllda med gift, simpligen av den anledningen att hon älskade doften. Är jag lika skadad för att jag får ett form av rus av jäst?
 
Hade jag ändå erkänt detta för Max moster när vi bakade pizza (bättre första intrycket får man leta efter) så kan resten av er lika väl få veta. Jag är för öppen och kommer nog alltid vara det. Jag borde alltså inte satsa på en karriär inom politik.
 
Jästsniffandet leder ändå till något gott i slutändan. Win-win för vår del.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0