Porr i Polen

Direkt efter skrattet var det min första tanke; " 'Porr i Polen', det blir rubriken till mitt nästa blogginlägg! " För att ni ska förstå det hela börjar jag om från början.
 
Förra helgen åkte vi på en 36-timmars kryssning till Polen. Varken Max eller jag talar polska, men med rätt mängd handgester och, inte för att skryta, men utomordentlig engelska från min del, så lyckades vi få en taxi att köra oss till centrum. Därefter var vi på egen hand en hel dag i Gdynia.
 
Det var soligt, varmt och rent ut sagt ljuvligt. God mat, vacker strand och billig (!), iskall öl. Så vart kommer porr ifrån? Jo, vi passerade nämligen ett hamnområde under morgonen, och jag lade märke till en viss, långt ifrån diskret, skylt med texten "Porr" högt upp i en byggnad. Lättroad som jag är, åkte kameran omedelbart fram.
 
Men nu är samtliga bilder från kameran oåtkomliga, så ni får hittills nöja er med en Google-bild.
 
Bättre än inget trots allt.
 
Tristessen i skolböckerna kallar. Min korta studie-paus gick åt porr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0