All Nighter

Senast jag var vaken 24 timmar i sträck var i Västerås. En tidig lördagmorgon med uppstigning kl 6.30 för en snabb dusch och frukost inför en Stockholmsrunda, följt av Västerås vårmarknad i eftermiddag och avslutning på fest. En fest som började kl 19 och avslutades sådär kvart över sex morgonen därpå. Syster och jag såväl gick som såg ut som zombies, men det var en supertrevlig kväll med ett härligt gäng och tiden bara flög förbi.
 
Jag tänkte köra en till all nighter igen. Jag klev upp 5.20 imorse för att skjutsa Max, och istället för att vara klok och vila efteråt började jag städa lite lätt här hemma. Och sy (ja, ni läste rätt). Efter några rastlösa timmar, där Nutellamackor och iskall mjölk skulle fördriva tiden (men bara resulterade i att jag behövde gå till affären och handal mer bröd och mjölk), träffade jag en väninna. Promenaden och det trevliga sällskapet höll mig pigg. Nu är jag dock åter trött, och undrar om inte det vore bättre att vila nu och stiga upp igen om ungefär tre timmar. Varför, undrar ni? Jag jobbar natt imorgon
 
Oavsett om jag sover några timmar emellanåt eller ej, måste jag ändå hålla mig sysselsatt under natten, så att jag vänder på dygnet problemfritt. Jag har fyllt skafferiet och tittar med jämna mellanrum ut genom köksfönstret för att spana efter grannkatten. Han ser ut som en gubbe, och jag kan bara säga att det är tur han är en katt, då jag är rätt säker på att han inte vore den typen man skulle stryka sig mot om människa. Max och jag har döpt honom Kelis. En gång tog han sig friheten att hoppa upp i mitt knä och ligga där i tre kvart. Detta skedde på bänkarna precis utanför grannens köksfönster, det fönster som han tar sig in och ut från lägenheten. Persiennerna är alltid vikta, vilket gör mig delvis nervös, då ovissheten om kattens ägare bevittnar händelsen eller ej, är något obehagligt. Är det okej för henne, eller hade hon blivit förbannad och kastat klösbrädor efter mig och Max? Det enda jag i så fall har att säga i försvar är att "katten kom till mig, inte tvärtom". Sen att jag undanhåller henne detaljer som att jag söker ögonkontakt, kisar (kattens sätt att le, för er som inte visste) och hukar mig mot hennes katt, det är en annan femma. Och det kan stanna mellan oss.
 
Hursomhelst, så vore kattkel ett par goda timmar att fördriva tiden på, under förutsättningen att han går ut vid den tiden. Annars får jag hitta på annat. En bra film eller två kanske, och varför inte testa olika frisyrer. Det vore tidsfördriv och intressant, då jag har svårt att lyckas med frisyrer nu när håret kapats. Försöka går an i alla fall. Kom med förslag om ni har några!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0