Ginger Gaylord

Först och främst vill jag offentliggöra Olivers nya namn. Olivia uppskattades tydligen inte av varken mamma eller Erika, då det lät, precis som jag misstänkte att de skulle tycka, elakt. Hans nya namn är istället Ginger Gaylord. Ginger, dels för att det är ett tjejnamn och han utstrålar föga manlighet, dels är ginger är engelskans slang för rödtott, vilket jag är säker på att den vita och oranga katten vore om människa. Och Gaylord för att.. ja, katten är gay.
 
Låt det nya namnet sjunka in medan jag uppdaterar om vädret: Ruggigt. Vaknade till sol, men sådär lagom till turen hemåt, vände det. Som om det inte vore nog har jag åter börjat känna av förkylningen, eller allergin. Kan inte vara pollen.. inte fortfarande. Om det ens varit pollen hela tiden? Tänk om jag är allergisk mot katter! Tänkte använda rubriken "Allergisk mot bögen" men den hade jag säkerligen fått sota för, med anledning till alla sätt den kan misstolkas på. Nåväl, jag tänker fortfarande klappa Ginger Gaylord, Ruffs, Kissen, Cruella och de andra katterna i omgivningen. Bara gilla läget och börja knapra extra piller. Jag är nog uppe i ett tillräckligt stort antal att jag kan följa ålderdomshemmens trend; dosetten. P-piller, Levaxin, magnesium och nu, eventuellt, allergitabletter. En dosett vore så mycket enklare. Och jag kallas lämpligt nog redan för tant Sara.
 
Dåså vänner, laptopens batteri börjar ta slut, och jag kan inte hämta sladden, då Ginger Gaylord gillar att suga på den. Och mycket annat. Gay, som sagt, och det tycks även vara dagens ord.
 
Vi hörs från Blekinge nästa gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0