Att fejka

Somliga fejkar bara ibland, vissa vid varje möjliga tillfälle. En del är bättre och andra är så usla att de skapar en konstig stämning. Personligen anser jag att om man ändå ska göra det, så varför inte gå all in och göra det trovärdigt? Imorgon kommer jag att prova fejka själv. Inte "bara för att", utan för att jag har blivit tillsagd att göra det. Och som elev har jag väl ändå inget att säga till om det.
 
Imorgon intar jag två roller; ambulanssjukvårdare och sedan patient fastklämd i en bil. Jag ska låta påskina outhärdlig smärta, ha en revbensfraktur och ha sår lite här och var. Jag hoppas att iscensättningen tillsammans med sminkningen hjälper mig fejka smärtan bättre än vad jag lyckades med i eftermiddag och enbart fantasin. För jag tror inte att man skrattar när man varit med i en trafikolycka, i synnerhet med en revbensfraktur och minsta djupa andetaget känns.
 
Hur det än går ser jag fram emot att utöva de nya kunskaperna i praktiken inför akuta situationer. All fika som ska packas med är inte fel det heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0