En hycklare full av ursäkter

Jag vore väl ändå något av en hycklare om jag klagar över 90-talister och bland annat deras surfberoende, då jag själv är född 1990 och spanar 9gag.com regelbundet. Därför satte jag ned foten och har valt att prioritera skolarbeten direkt efter praktiken istället för nöje och underhållning. Jag skall göra färdigt läxorna helt och hållet innan jag ens tänker tanken att blogga eller logga in på facebook, om så bara för att kolla ett event eller meddelande.
 
Tycker att jag lyckats väl. Jag har suttit vid datorn enbart av studieskäl. Tills idag då Aslan protesterade när jag var in the zone och nästan klar med arbetet. Efter upprepade och desperata försök att få bort katten, utan att lyckas, gav jag upp. "Suck.. Vad göra? Fotografera katten som lämpligt nog sitter och poserar på skrivbordet."
 
Aslan fick tillfälligt bort mig från studierna, men någonting säger mig att han inte hintade med att jag skulle blogga heller.
 
Dagens funderare: Hur kommer det sig att jag lyckades överföra kamerans bilder och sedan blogga problemfritt med katten kvar, men ändå fick besvär att fortsätta med skoluppgiften?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0