Jag sväljer

Det tog tid för mig, den här morgonen, att inse att det är första augusti. Vart har sommaren tagit vägen?
Det känns som igår då jag i total förskräckelse blev förföljd av årets första geting, när Monas Falafel först fick konkurrens med glassbaren när de slog upp dörrarna, eller när de första utspottade skalen från fågelfröna började bilda sammanhängade spår vid torget. Sommaren hade ju precis börjat, kändes det som.
 
Nåväl, det finns mycket att se fram emot, och som jag vill göra i sensommar/tidig höst. Jag skulle bland annat vilja gå på vinprovning. Det må låta snobbigt, men när man tänker efter så är det inget annat än ett gäng vinglada människor, som samlas för att tävla om vem som kan beskriva smakerna bäst, ta en liten klunk var och spotta i en hink. Personligen anser jag att det är slösaktigt, och jag hade säkerligen vägrat. För jag sväljer, och jag spottar inte ut vin heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0