Sundsvall

Igår var en jättehärlig dag! Började lite segt dock med tanke på att jag gick upp redan halv fem på morgonen. Duschade, fixa mig och gick ut. Var så stressad att jag glömde ta med digitalkameran, men tur att man har kameramobilen. Åkte till Stockholm och bytte tåg där till Sundsvall. Fem timmar sammanlagt hemifrån dit. Hade ingen tidning med mig, bara mobilens inbyggda mp3. Lyssnade såklart på Sebastians alla tre skivor, plus Be Aware och några andra olika låtar. Utan musiken hade jag helt klart däckat på tåget. Var sååå jäkla trött! Nog om det, jag anlände tio i tolv och mötte upp farmors bror Stig, som jag inte träffat sen jag var kanske fem år. Vi hade mycket att prata om och lunchade och sedan strax efter det gick vi direkt till torget och försökte hitta stället där Sebastian skulle framträda. Vi satt på en bänk hyfsat nära scenen. När Sebastian väl klev upp och började sjunga vaknade jag till. Han sjöng tre låtar från varje album; Serial Lovers, Words and Violence och Do What You´re told , aukustiskt. Lät helt underbart såklart :-) Det hade ju varit ett tag sen jag såg honom sist. Det är tur att jag fick höra om den här spelningen annars hade jag gått miste om den. Jag har inte kunnat logga in på MySpace på jättelänge nu.. Hursomhelst efter att Sebastian sjöng gick jag såklart fram till honom snabbt för o säga hej o så. Efter det åkte jag och Stig upp till bergen, käka glass, sen bar det av till tågstationen. Kom till Västerås tio i tio och Max var så gullig och hämtade upp mig på centralen.  Åkte hem till honom en liten stund innan jag gick hem. Stackars han, jag va en aning borta och osocial eftersom jag höll på somna på vägen hem också och kunde knappt hålla ögonen öppna :P Somnade redan halv tolv - på en lördagkväll dessutom, det är de kvällarna jag brukar vara uppe som senast och festa till fem på morgonen ^^ Men det var i alla fall jättekul att åka till Sundsvall och se Sebastian och träffa en släkting efter flera år.
 
 

Kommentarer
Postat av: erika

Kul att du träffa sebastian! Och va gullig stig var :)

2009-05-31 @ 19:05:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0