90-talet

Jag hänger inte riktigt jämt med på det senaste och vad som är inne, oftast för att jag faktiskt inte bryr mig. Spotify har funnits ett tag nu, men har aldrig känt mig tvungen att skaffa det. Men visst kan det vara kul.
I december fixade Thomas det åt oss och igår satt vi riktigt länge framför det. Vi lyssnade på allt från en radiolåt Max hörde och ville spela upp för mig, till rock, sen 200 år gammal classisk musik, filmmusik och slutligen till gamla 90-talet, innan vi återgick till rock som man inte kan få nog av.

Det fanns inte bra musik då kan jag säga, de som var nykomlingar under 90-talet det vill säga, Paul McCartney var bra då som alltid. Jag talar om Brittney Spears, Westlife, Backstreet Boys osv. Det som kom som en chock till en början var att Max kunde orden till Westlife's låtar! Drev han med mig när han sjöng till bara för att se hur jag skulle reagera? Jag lovade att inte skriva om det i min blogg.. ja nu gjorde jag visst det..

Fast jag får samtidigt tänka på att han är sex år äldre än mig och den typen av musik spelades konstant när han gick i höstadiet och gymnasiet. Han tyckte dock som tur är att de sög allihopa och det är det som spelar roll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0