Fin i onödan

Igår ringde de från äldreboendet igen, där jag ska börja jobba i sommar. Hon frågade mer eller mindre om jag fortfarande vill jobba där och hur det går med kursen som hon berättade om. Till sist undrade hon om jag kunde komma förbi idag klockan nio, vilket jag gjorde.

Jag: Hej! Hoppas inte jag är för tidig.
Kvinnan: ... - Nämen vi känner ju varandra!
Jag: Ja, jag blev erbjuden anställning för några veckor sedan.
Kvinnan: Men.. Sara Johansson?
Jag: Ja?
Kvinnan: Oj, ursäkta! Jag trodde det var en annan tjej jag ringde igår! Och nu har jag släpat dig hit i onödan, du är ju redan anställd!

Så jag vände hemåt direkt, tur att jag bor så nära! Egentligen kunde jag fortfarande sova nu! Men samtidigt så hinner jag trots allt blogga när Max är och lämnar in bilen, så det är väl bra eller hur?




För övrigt gick det bra igår. Var hos Jenny när våra karlar var ute, hämtade dem (jag fick beröm för min körning och ääälskade det!) vid halv elva redan och avslutade kvällen hos Jenny och André med lite vin, trevliga konversationer och bra musik.

Nu ska jag dricka stora mängder kaffe innan jag somnar på soffan!

Kommentarer
Postat av: ELIN

Hade lagt mig på golvet och skrattat tills jag dog om hon hade sagt att hon hade ringt till fel tjej att det var inte du som skulle ha jobbet

2011-04-08 @ 11:54:26
URL: http://esks.blogg.se/
Postat av: frida

haha vart ska du jobba i sommar? :O visste inte ens att du skulle jobba :P

2011-04-08 @ 18:12:54
URL: http://fridalindgreen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0