Sen kommer aldrig

Skulle inte kalla mig "dryg-kärring-pedant", eller om pedant är korrekt uttryck överhuvudtaget. Jag är noggrann och gillar när det är rent och städat. Men jag är också lat. Det enda som får allt att ske i vardagen är om jag gör det med en gång.

Tvätt är nog den absolut värsta hushållssysslan jag vet. Att sortera och sätta igång tvättmaskinen - inga problem. Att vika och lägga undan efteråt däremot är något jag enkelt kan skjuta upp.

Max är priority number one. Inget eller ingen annan i världen kommer före. Så om han är hemma, samtidigt som jag planerar att vika kläderna, och vill kramas eller bara umgås så kan jag inte säga nej och fortsätta. "Vi kan ta det sen" brukar han säga.

Men sen orkar jag ju inte...
 Någon som vill jobba volontärt med vår tvätt?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0