Could have been...

Läste på en blogg om en tjej som tagit en massa bilder avsedd för bloggen, men som aldrig fick chansen att synas där. Jag tänkte först att det är klart man hinner, men med tiden har jag kommit till insikt med att det inte alls går.

Jag har en massa bilder i datorn som hade ett syfte en gång i tiden. I brist på annat slänger jag ut dem nu. Halvtaskiga och onödiga, men ni väljer själva om ni vill se dem eller inte.


Tanken med denna var att vi hade en hyfsat nyttig, men jättegod efterrätt, som jag ville fresta er med. Den blev inte lika nyttig efter all vispgrädde jag öste på, men det blev bara bättre.


Ja. ni skulle bli sugna av det här med. Revbenspjäll med potatisgratäng. Det var faktiskt Max idé, han har börjat engagera sig i bloggen och ger mig tips på vad som kan läggas ut här och inte. Me like.


Minns inte varför jag skulle lägga ut den här. Kommer bara ihåg att jag plötsligt såg något i ögonvrån och där stod sambon halvgömd med en ihoprullad tidning som kikare. Den skulle i alla fall hamna på bloggen för längesen.


Bild från kassakön på Gekås, Ullared. Vi hade varit på besök i Varberg och när vi ändå hade vägarna förbi stannade vi där och köpte ny glödlampa till bilen, ett paket rakblad och ett tio-pack strumpor. Inget mer. Vi stod bakom en kärring (i säkert en halvtimme minst när hon väl kom till kassan) som hade två vagnar och totala summan blev över 20 000kr. Vi såg ut som fån som bar det lilla vi hade i händerna.
"De borde ha en sådan där ten items or less kassa här!" sa jag. "Snabbkassa menar du?" sa Max. Men den hade nog aldrig blivit använd om det så fanns en sådan på Gekås...


Och slutligen: Denna tog jag för bara någon vecka sedan efter vistelsen i Västerås. Vi trodde yoghurten skulle hålla tills vi kom hem, men det var bara klumpar när vi skulle ta det. Det är det ni ser, de äckliga klumparna nere i slasken. Varsågoda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0