Min unga look-a-like

Max tycker att jag var så söt när jag var liten, och visst det är gulligt av honom, men han har bara sett foton på mig när jag var mellan några månader till fem år. Sen gick det nedför utseendemässigt.
När jag var 6-8 år fick jag bära glasögon, lyckligtvis fick jag designa dem själva (lila med söta Simba som barn, på varje sida).

När jag väl äntligen blev av med dem, blev jag istället en riktigt spinkig tjej, särskilt som värst när jag var 10-12 år (min egen mamma som ändå visste att jag åt blev orolig för min hälsa.)

Med andra ord: Jag var ingen söt unge då - verkligen inte. Igår fick jag sedan dåligt samvete, då jag såg en flicka som ser precis ut som jag gjorde när jag var 11 år gammal:
Samma hårfärg, lika långt hår, likadana ansiktsdrag mm. Jag vill inte bli stämd, så låt mig påpeka att hon ser ut som en friskare 11 åring än jag gjorde och är inte ful. Att jag var så smal var det som förstörde hela mitt utseende då, det och mina fula framtänder (tack o lov för tandställning!).

Varför jag kände för att skriva det här inlägget är väl mestadels för att jag tyckte hon var så kusligt lik mig för några år sedan helt enkelt. Ni som känt mig så pass länge måste väl ändå hålla med?

Kommentarer
Postat av: gigiljohansson

Yeah, she does look a lot like you!! Her eyes are brown though right? Now I just gotta say: DON´T PUT YOURSELF DOWN SARA, YOU ARE NOW AND HAVE ALWAYS BEEN BEAUTIFUL INSIDE AND OUT, ERIKA TOO. I know that I also have put myself down so it´s probably partly my fault that you do but you were just kidding, right?

LOVE YA!!

2011-05-05 @ 07:59:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0