Jag fuskar med koffein

Jag gillar att jag är så pass trött att jag jag skrev rubriken fel direkt "Jaf fuksar med koffen". Visst alla kan skriva fel ibland, men jag gick upp fem imorse och som "bloggare" behöver jag sällan titta ner på tagnentbordet när jag skriver.

Min plan, från första "Fan!" och andra diverse svordommar jag slängde ut pga oviljan att gå upp så pass tidigt, var att ta en cat nap när jag kom hem från jobbet. Men. Jag ska ju till gymmet. Sen ska jag baka. Bra kombination där! Jag bakar Max favorit till honom, så jag kan med gott samvete ösa på med glasyr för den delen.

Egentligen borde det inte hindra mig från att hamna i en konstig dröm eller två innan, men jag känner mig själv. Jag kommer inte gå upp sen. Jag kommer sova och bara bli tröttare om jag tvingar mig upp ur sängen ett par timmar senare. (Det är ack så svårt att ignorera sängen med våra nya, varma vintertäcken!)

Så jag använder mig av kaffe i stora lass. Jag borde kvickna till, gör ju dubbelt så stark som Max brukar. Eller så kan man välja att se det som om han gör hälften så stark som jag. Det beror på hur man resonerar. En religiös person hade samlat på sig kraft från gud. Jag väljer något med mer garanti.


Oh caffiene, give me strength!

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Vad skulle man göra utan kaffe? :)

2011-11-23 @ 20:15:53
URL: http://topseecret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0