Titanic and the unsinkable fatso

Efter att ha lyckats övertala Max såg vi Titanic i 3D igår kväll. Har alltid velat se den på bio, så nu kan jag stryka det från listan.

Vad tyckte jag då? Centrumbiografen i Ronneby är underskattad. Var där en gång förut och man kan verkligen sjunka ner och sträcka på benen helt. Känner man sig pilsk och våghalsad kan man till och med ha trekant på ett enda säte.

En sak som dock knappt fick plats i sätet bredvid mig var en tjockis. Menar inte att låta okänslig, men vi snackar GIGANTIC. Hon kunde vara Titanics ersättare om hon bara föddes ett sekel tidigare.

Om hon inte tuggade och smaskade så pratade hon. Om inte det grinade hon. Jag kunde inte gråta, då jag var för upptagen med att försöka få luft när hon lyfte upp armarna. Och spekulera lite för mig själv.

Ni Family Guy-nördar känner väl till fiskmåsen som sitter och sabbar filmen för resten, med sitt skratt? (Ni som inte vet vad jag snackar om, kolla in videon) Jag funderade på om jag kunde ställa mig upp och bara säga åt henne att hålla käften. Får man göra så i Sverige? Jag var rätt säker på att jag skulle åka ut om jag ställde till en scen genom att höja rösten, så jag lät bli.




Titanic är en sådan film då man ska bli rörd, och tänka på sina käraste. Mina tankar bestod av frustration och jag hoppades nästan på att hon skulle sätta i halsen. - Innan ni dömer mig ska jag påpeka att jag bara ville att hon skulle sätta i halsen någon sekund och leva vidare. Helt enkelt som en vink att hon borde ta det lugnt. Om inte för hennes hälsa, som förvisso redan är en tickande bomb, tänk på oss andra som vill kunna njuta av filmen.

Men hey, vem gillar inte att äta? Förstå mig rätt, jag säger inte att det är fel att ha med sig snacks i bion. Det är snarare ett måste! Men man stör inte under filmen. Det var inte tyst en sekund från den "kurviga" kvinnan som det så fint heter.

Nu är det i alla fall vår tur att prassla och smaska. Choklad och bullar that is!

Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0