Dresscode; Nude

För stunden åtminstone. Här i lilla Blekinge har vi fått värmeslag. Eller jag har fått det i alla fall. Kan bero på att bilen inte hade ac:n igång så fort jag klev in imorse. Och att jag drack fyra koppar het kaffe precis innan.

Nu kan jag i alla fall klä mig hur jag vill. Ingen mer kontorsoutfit! (för er som inte hänger med, är jag numera undersköterska i Tingsryd. Kontorsjobbet för Telenor är långt passerat. By the way, skulle en tv-reklam eller poster finnas, liksom denna i framtiden, är hjärnan bakom den jag, Alexandra och Anton. Vi kom på den, så ni vet. Försöker Telenor ta åt sig äran blir det krig på Judge Judy.)

Vad blir det nu.. 11:e jobbet sedan jag flyttade till Ronneby? Något i den stilen. Blivit skickad lite här och var där jag behövs tillfälligt i snart två år.

Nåja, inte klagar jag nu när jag har ett jobb inom mitt område. Omvårdnadsprogrammet vore förgäves annars. Plus att jag slipper bära långärmade blusar, eller kavaj, en varm sommardag som denna. Mer betalt skadar inte heller!



Det enda den här blusen, liksom resten av dem, numera kommer göra för nytta är samla damm i garderoben. I alla fall ett tag framöver. Såvida jag inte känner för att klä mig fint. Jag har trots allt en sambo som jag kan försöka se bra ut för. Men bara ibland!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0