The Bitch

Första månaden på jobbet tar jag bussen. Dels för att det är billigare än bensinkostnaderna. Dels för att jag faktiskt har kört Max's bil mer än han själv gjort. Han får tillbaka det som är hans.

Hela veckan har jag haft oturen att hamna längst bak i mitten på bussen. I USA fick jag jämt höra "sitting the Bitch" Ingen vill ha mittenplatsen, inte sant?

Mittenplatsen är inte så farlig egentligen. Det är folket. Det finns gardiner, men tror ni de används? Nej, alla bara sitter och kisar på bussen. Det syns verkligen hur jobbigt de tycker det känns.

Är svenskar SÅ blyga att de inte ens vågar ta initiativet att dra igen? Jag gör det jämt när jag får chansen. Det är som i hissen. Alla blir knäpptysta och stirrar upp i taket. Det är inte förbjudet att prata då. Så ni vet.

Imorgon går jag upp lite tidigare, för att kliva på bussen så fort den anländer. Jag börjar tröttna på huvudvärken.



Nog om mitt tjat!
- Annars då?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0