Dåsig thanksgiving

Idag är novembers fjärde torsdag, vilket innebär att jänkare just under dessa timmar trycker i sig mer mat än normalt. Är det möjligt, kanske ni undrar? Svaret är ja. De sätter aldrig en gräns, och fyller kalkonen med stuffing, käkar det tillsammans med allt möjligt ätbart, ger bort gåvor och uttalar sig om vad de är tacksamma över.
 
Här blir det varken stor släktträff eller kalkon, men Erika är fast besluten att göra något mäktigt; en chokladtårta. Jag tänker inte hindra henne från att göra det hon verkligen vill. Vad vore jag för syster då?
 
Jag är fortfarande förkyld och funderar för mig själv om jag blivit yr i skallen redan, eller om det är placebo. Nog snurrar det och ögonlocken har blivit tegelstenar.
 
Nåväl, jag är tacksam för att NyQuil har skapat en medicin som inte smakar röv, och innehåller alkohol som värmer i vinterkylan. (sen är jag också tacksam över mitt livs kärlek, resten av familjen och hittan och dittan)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0