Undergivenhet

Efter en hel städdag med öm rygg och huvudvärk som efterföljder, hittade jag gamla foton i en låda. Kunde inte riktigt släppa blicken från ett utav dem, där mamma hukar och går omkring i lägenheten som Quasimodo, medan Findus håller komandot och spelar bossig.
 
Lite osäker på hurdan han tog sig upp på hennes axlar, men om minns jag rätt klöste han fast klorna vid hennes ben och klättrade allteftersom uppåt.
 
Idag går hon ibland som mormor gör. Observera att jag skrev går, inte gjck. Sex kilo på axlarna har satt sina spår.
 
Jag må vara kattgalen, och älska vår lilla Aslan, men om han skulle försöka klättra på mig och bli bossig, åker han ned med nyllet först.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0