Tillbaka till framtiden och verkligheten

Inatt infann jag mig en skum dröm. Som alltid. Den här gången drömde jag att jag reste bakåt i tiden för att handla på H&M 1947. Den första butiken öppnades i Västerås, men av någon anledning fanns denna i Karlskrona. Hujedamej så illa blekingskan lät även då. Höll på bryta ihop då Max från ingenstans, kom för att rädda mig och ta mig till Varberg istället. Max lite annorlunda i drömmen; spraytannad, axellångt hår och uttalad spansk brytning. På något sätt visste jag att han ville börja om på nytt. Sagt och gjort, vi dejtade som förr, drack whiskey och han fick träffa Aslan för "första gången". Uppgav att han hatade kattskrällen, men var villig att göra ett undantag för min skull. Jag var vansinnig på Aslan då han hade rivit ner halva hallen, precis efter att vi renoverade den så fint. Det var en kattastrof.
 
Sen kom min väninnas mor med in i bilden och jag vaknade av att Aslan spydde under granen. Olyckligtvis, men som jag skrattade ändå, på en försenad julklapp Erika hade köpt till en vän. Undrar om det gick igenom. Den som lever får se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0