Pizza och kattsistans

Igår hämtades nycklarna till vår nya lägenhet och kartonger lastades in. Böcker, dvd-filmer, lp- och cd-ckivor. (Jag har till och med VHS-band kvar!) De små sakerna som tillsammans väger mer än förväntat, är inflyttade och överstökat med. Vi har laddat på med flottiga krafter. För tid för matlagning har vi inte nu.
 
Av någon anledning känns min 600 grams panpizza något onyttigare än Max tunna Mozarella på 340 gram. Nåväl.
 
Utöver energiintag har vi lite extra hjälp av Aslan. Han ser till så att allt är i sin ordning samtidigt som han kliar och badar sig.
Snart så. Snart bor vi i en trea mitt i stan. Bredvid Contan av alla ställen. Det blir en utmaning. En härlig doftande, ljuv sådan. Jag behöver inte längre baka varje dag för att det ska dofta bullar och nygräddat hemma. Men jag gör nog det i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0