Ett däck och en vecka senare...

Jag vill börja med att säga att hästmasken ligger kvar i garderoben, men jag har lärt mig att acceptera den. Orsaken till att den inte flyttades ut i måndags var glömska och trötthet efter jobbet. Jag fick jobbförfrågan strax efter Solsidan i söndags. Ack så underbart det var att höra om andras sjukdomar och kommande frånvaro.
- Kan jag säga så utan att låta okänslig?
 
Hursomhelst så kommer jag inte ihåg sist jag jobbat så mycket. Därför har jag varit frånvarande bloggen. Jag förstår varför vissa kända bloggare inte jobbar;
# 1 Dygnets timmar räcker inte till för både jobb och blogg, där får de prioritera.
# 2 De tjänar omkring 30 000 (före skatt hoppas jag, svensk som jag är) i månaden genom att knappa på tangenten och ta egobilder. Sweet.
 
Det finns så många andra sätt jag skulle vilja tjäna pengar på än diversearbetare på timmar. Kanske inte som storbloggare, men jag skulle vilja delta i ätartävlingar till exempel, för jag skulle onekligen vinna. Eller vara anställd på radio och få tjattra och prata med lyssnare som ringer in, intervjua dagens gäst och så vidare. Bara prata helt enkelt, vem gillar inte det?
 
Nåväl jag nöjer mig med det jag har nu och hoppas fler blir sjuka oftare. Löper det på såhär i fortsättningen blir jag rik.
 
Sammanfattningsvis: Det har varit en lång vecka, med bland annat det här:
och lite annat. Ändå höll jag mig lugn och positiv. Hur vet jag inte. Hela veckan har i ju varit hektisk. Kanske beror min optimism på all choklad somliga kunder bjudit oss på under hembesöken. Det är trots allt eufori i varje tugga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0