Tuna Friday

Man hinner fundera mycket under en timme. Lite drygt så länge har Aslan hittills hållit mig kvar i soffan (sicken jävel va?) och det må vara mysigt att kela med sitt husdjur. Dock kommer det till en gräns när man inte längre står ut med hans kattlika andedräkt; tonfisk. Troligen varför mina funderingar rör sig kring bland annat tandkräm och munhygien.
 
Har alla katter tvångsmässiga bad alla dygnets timmar eller är Aslan helt enkelt en katt som inte har bättre för sig? Han kan ju göra så mycket mer. Som att flippa ut utan någon som helst anledning och springa runt i hela lägenheten tills han slår sig i huvudet mot dörrlisten. Han skulle kunna sova i en tillsynes mycket obekväm ställning. Eller varför inte köra en klassiker och bara sitta still och stirra med sina stora, lysande ögon? Max är trots allt inte hemma än, och det är då Aslan brukar passa på att psyka mig med blicken.
 
Nåväl idag har han valt att bada i mitt knä och håller samtidigt på att somna successivt. Det är tröttsamt att vrida nacken i alla tänkbara vinklar i strävan att komma åt överallt.
 
Och där somnade han. Tur att jag är sjuk nog att bära med mig kameran jämt och ständigt. En riktig Aww-bild.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0