Vuxenleksaker

Barnen har sina favoritleksaker. Förr var det dockor, gosedjur, lego, leksakspistoler med mera. Idag är det smartphones och paddor. Vi vuxna vet att de här surfplattorna är underbara och våra liv baseras på dem. Men vi har även andra leksaker vid sidan om. Speciella sådana. För inte kan väl ens en smartphone uppfylla alla behov.
 
Låt oss vara ärliga, majoriteten äger säkert en sådan här leksak. Minst en i varje hushåll skulle jag tippa. Personligen var jag rätt skeptisk i början. "Jag har ju allt redan, behöver jag verkligen en sådan här också? Kanske lämpligt om man får tråkigt i och försej". Sagt som gjort. Vi åkte mot stan en dag och är numera ägare till en modern, högteknologisk utrustning.
Föll för den direkt. Praktisk, enkel att använda och tidsfördrivande.
 
Vet ni, även Max har provat den, och han tycker om den minst lika mycket som jag. Han skrattar sig nästan till tårar varje gång. Aslan är mycket smart för att vara katt, men har trots det, försökt tugga på röda pricken de gånger han upptäckt att han inte kan vidröra den med tassarna.
 
Det krävs försiktighet så att han inte ser direkt in i laserpekaren, men det är mycket nöje. Med den här laserpekaren behöver jag inte springa runt med en "gammaldags" kattleksak. Att kunna sitta och jäsa på soffan och äta ostbågar samtidigt som jag bara viftar runt med handen för att motionera katten är rent ut sagt ljuvligt.

Kommentarer
Postat av: Lilli Assi

Vad är det för leksak? Har ej sett sådan tidigare. Vad har man för nytta av den

Svar: Det är en laserpekare av märket FroliCat. Vi använder den för att aktivera vår överviktiga katt. Han kan springa i evigheter innan han tröttnar, och det fina är att man kan välja att styra den manuellt eller ställa in den på auto-mode, så håller den katten igång i en kvart. Vi köpte den på Teknikmagasinet.
Sara Smith

2014-05-14 @ 15:29:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0