Motion följt av fransk chokladtårta

Jag har vistats i Västerås i snart två veckor och hunnit med en del. Bland annat har jag konstaterat att mammas katt, Oliver, är gay. Något vi alla, utom mamma som förnekar och ömkar Oliver, har misstänkt från dag ett. Nåväl killar är trots allt att föredra, så jag förstår honom. Jag överväger att kalla honom Olivia istället för bögkatt. Det låter mindre dömande.
 
Vad mer? Västerås vårruset. Jag sprang 5 km på 32 minuter. Något jag är nöjd med med tanke på att jag för bara två månader sedan knappt kunde springa en kilometer utan att flämta efter andan. Picknicken efteråt, hos Emelie och Elias var inte fel det heller.
 
Utöver motion har jag såklart träffat vänner, och nästa träff kallar om dryga timmen. Erika ska släpa oss till Uppsala endast för fransk chokladtårta. Hennes eviga tjat och ivriga ögon om den tårtan har lett till höga förväntningar, så jag förutsätter inget annat än att den ska vara den bästa chokladtårtan jag någonsin ätit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0