15 minutes of fame

Det är alltid lika spännande när Ronneby hamnar på riksnyheterna. PFAS var förvisso ingen rolig nyhet, men nog kände hela Sverige till Ronneby kommun efter det.
 
Tänka sig att vi kom med igen igår! Ronneby, av alla hålor, uppmätte årets hittills varmaste dag. Det förklarar en hel del, bland annat varför jag praktiskt taget ville kasta av mig inte bara dunjackan, utan alla mina kläder överhuvudtaget och hoppa ned i ett isbad - vilket inte är likt mig. Jag drog dock slutsatsen att det inte vore läge att springa omkring naken hemma hos min väninna (det hade jag trots allt redan gjort hos en annan vän efter att jag upptäckte en livlig fästing på vänster arm, varvid jag fick panik.. men det är en annan historia.) och hennes tre veckor gamla son. Visst hans syn är inte den skarpaste ännu, men det vore säkerligen traumatiskt nog ändå, om inte annat för min väninna. Efter den långa promenaden lyckades vi båda svalka oss på ett mer anständigt sätt, ironiskt nog med hett kaffe, till eftermiddagsfikan och öppen balkong.
 
Lyser solen över Ronneby idag då? Inte lika mycket, men vi var i alla fall kända igår. Se upp Stockholm!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0