"Om jag hade en batmobile" - en dikt till mina medtrafikanter

Om jag hade en batmobile skulle jag enkelt och utan att skada min egen bil
kunna preja stolpskott, som aldrig hört talats om blinkers, med stil
 
Jag hade skjutit ut eldflammor i form av meningar, som "fittnylle, lär dig köra bil"
Ett viktigt budskap om att bland annat inte ta upp mer än en fil
 
Ditt okunniga, patetiska såll, pilla inte med din satans smartphone och Candy Crush medan du kör
Att du inte inser riskerna det medför, undrar jag hur många hjärnceller din, som per timme, dör
- Om du ens har några kvar, det vill säga
För det är inte friskt att ignorera skyltar som förklarar att du ska väja
 
Viss folk, för böveln
Håll avståndet, sluta nosa mig i röven
 
Din usla körning och bristfälliga uppsikt kompenseras inte av din nya bil, som förvisso inte är annat än mög
Hade jag fått välja hade körkortet ditt klippts, så hade du, ihop med bilen din bannlysts från vägen och någonstans i öknen fått staplas på hög
 
Faktum är att du vore mindre av en jobbig jävel som en irriterande medpassagerare och flög
För du är sämre på att behärska ett fordon än att tafsa på en kvinna som bög

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0