WOW

Första dagen på det nya jobbet klev jag in i ett kontor bestående av 90-talister, där den äldsta bland dem är född -93. Fastän äldst i det kontoret, finns många medarbetare på våningen med en yrkeserfarenhet inom sjuksköterskeprofessionen på uppskattningsvis 20-30 år. Med det sagt, vill jag hävda att jag hör till kategorin bland de yngre anställda (även om jag i själva verket inte är fullt uppdaterad med det nya som ungdomarna hittar på idag).

 

Häromdagen fick jag höra talats om ett nytt begrepp, bedömt myntat av ynglingar; glamping. Om jag förstått det rätt, är det som en glamourös variant av camping, mer likt ett hotell – fast i tält. En vacker dag ska jag och några vänner campa old school. Även om ”vanlig” camping säkerligen är utmanande för en stadsmänniska som jag själv, skall campingen ske utan lyx och glamour.

 

Glamping är nog bara ett av många framtida begrepp som väntar. Även om jag ibland känner mig äldre när jag inte hänger med nya begrepp och senaste musiken, kan jag med glädje säga att jag tvivelsutan är den unga av oss i hushållet. Sambon frågade nämligen hur man stavar till ”wow” tidigare. Jag vet inte riktigt hur jag ska respondera på det, annat än… wow…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0